Julkaisuja

Selvityksiä

Tieteellisiä kirjoja ja artikkeleita

  • Heidi Keinonen (2022) From a literary genre to a television genre: The circulation of “Finnish weird”. SERIES International Journal of TV Serial Narratives 8:1, 45–54.
  • Heidi Keinonen (2018) Televisioformaatti ja kulttuurinen neuvottelu. Sarjassa Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto.
  • Heidi Keinonen, Pia Majbritt Jensen, Anna Maria Lemor & Andrea Esser (2018) Modes of engagement with musical talent shows: Studying audience engagement as a set of experiences. Participations 15:2, 58–76.
  • Heidi Keinonen (2018) The power of the format catalogue: How global institutional structures determine television production in a small national market. Critical Studies in Television 13:2, 153–168.
  • Heidi Keinonen (2017) Television format as cultural technology transfer: Importing a production format for daily drama. Media, Culture & Society 39:7, 995–1010.
  • Heidi Keinonen & Oranit Klein-Shagrir (2017) From public service broadcasting towards soci(et)al TV. Producers’ perceptions of interactivity and audience participation in Finland and Israel. Nordicom Review 38:1, 65–79.
  • Heidi Keinonen (2016) From serial drama to transmedia storytelling: How to re-articulate television aesthetics in the post-broadcast era? Northern Lights 14:1, 65–81.
  • Heidi Keinonen (2016) Television format as cultural negotiation: Studying format appropriation through a synthesizing approach. VIEW Journal of European Television History and Culture 5:9, 60–71.
  • Heidi Keinonen (2015) Televisio- ja tuotantoyhtiöiden haasteet ja mahdollisuudet monimediaalisessa ympäristössä. Media & Viestintä 38:2, 57–73.
  • Heidi Keinonen (2011) Kamppailu yleistelevisiosta. TES-TV:n, Mainos-TV:n ja Tesvision merkitykset suomalaisessa televisiokulttuurissa 1956–1964. Akateeminen väitöskirja.  Tampere: Tampere University Press.
  • Heidi Keinonen, Marko Ala-Fossi & Juha Herkman (toim., 2008) Radio- ja televisiotutkimuksen metodologiaa. Näkökulmia sähköisen viestinnän tutkimiseen. Tampere: Tampere University Press.